Nemcsak az autósoknak: ingyenes passzív jövedelem! Ismerd meg!
Kipufogó Tuning
A motor teljesítményének növelése a kipufogó segítségével.
A kipufogó tuning feladata a rendszer olyan átalakítása, mely a széria autók kipufogórendszereivel szemben támasztott követelményeket háttérbe szorítva a motor teljesítményének növekedését eredményezi. Ez elsősorban a zajszint és a károsanyag kibocsájtás növekedésével jár. Kérdés, meddig érdemes elmenni?
A kipufogónak csak az egyik feladata a zaj csökkentése.
A jól megtervezett sportkipufogó növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást. De sok autótulajdonosnál fontosak az esztétikai szempontok is.
sportkipufogó
amellyel a kipufogás munkaterhei csökkenthetők. Hogyan? Kisebb az ellenállása.
A munkaigény abból adódik, hogy a motornak ki kell tolnia a gázokat a zártabb rendszerből, minél többet, annál melósabb, tehát ezért van, hogy a sportdob hatása elsősorban magas fordulatszám tartományban érezhető, mivel itt jóval több a kipufogógáz.
A gyári kipufogórendszerek a kommersz autókon a zajcsökkentést úgy oldják meg, hogy a kiáramló gázt mindenféle akadályokon (terelőlemezek labirintusai, "szikrafogó", stb.) terelik át. Ez a módszer energiát igényel, ami a motort terheli.
Milyen egy sportkipufogó?
A sport dobokban általában egyetlen átmenő cső van a kipufogódobban, tehát a gáz nem ütközik akadályba! A zajcsökkentést ennek a csőnek a perforálásával, és köréje tömött zajszigetelő anyaggal (pl. kőzetgyapot) érjük el. A motor felszabadul a gáz kipréselésének feladata alól, a motor érezhetően "jobban lélegzik". A cső átmérőjének megválasztása kritikus, ugyanis túl nagy átmérő már ront a motor hatásfokán.
Mennyit áldozzunk egy sportkipufogóra?
A teljes kipufogórendszercseréje igen drága lehet, de már a hátsó kipufogódob kicserélésével is érhetünk el eredményt. Ez általában 3-5 százalékos teljesítmény növekedést jelent. A teljes rendszercserével elérhető 7-10 százalék, de itt a költség akár négy-ötszöröse is lehet.
Ismert sportdob gyártók: Fujitsubo, Remus, Roar, Sebring, Supersprint, stb. gyári beszállítóként is termelnek, GTi, RS modellekhez. Ezeket a dobokat aztán legálisan, (féllegálisan) kisebb cégek is gyártják, ezeknek az ára már elérhető.
Amennyiben az olcsóbb megoldást választjuk, azaz csak a hátsó dobot cseréljük ki, akkor is feltétlenül szakemberrel végeztessük el a munkát, aki biztosan ki tudja választani a legmegfelelőbbet. Ma már sok cég kínálja a szolgáltatását, árban és minőségben is nagy a választék! Mielőtt döntünk, alaposan nézzünk körül főleg a referenciák területén.
Az autózás nem olcsó szórakozás. Ha ezeket a sorokat olvasod, nyilván ezerszer meggondolod, hogy mire add ki a pénzed? De hogy honnan kapod, az legalább olyan fontos! Megérdemled, hogy megtudd, milyen módon juthatsz minimális munkával, nulla pénzráfordítással jelentős, állandó passzív jövedelemhez. Olvasd el, ez nem a sokadik „egyedülálló, legjobb, fantasztikus, stb.” ötlet, amivel naponta megkeresnek!
Ez az igazi passzív jövedelem! (katt. ide)
- Hallottad, Béla? Egy autó elütött egy kéményseprõt.
- Na, ez hallatlan! Már a tetõn sincs biztonságban az ember!